PANAS! Hana Elite jatuh bankrap sebab kena kencing...












Akhirnya konflik yang melanda Hana Elite dan Watie Elite telah pun sampai penghujung.. Setelah sekian lama kes ini berada ni mahkamah akhirnya Mahkamah Sesyen dan Majistret Selayang telah menjatuhkan hukuman bersalah ke atas Watie sebab buatkan Hana jatuh bankrap..

Alkisahnya bila Hana ni gagal menyelesaikan bayaran pinjaman bank sedangkan dia sendiri tak mengetahui mengenai pinjaman tersebut.. Pada asalnya Hana ni hanya nak bantu Watie kerana terhimpit dengan kehidupan yang susah..

Kononnya nak bantu kawan, Hana pun setuju untuk pinjamkan nama dan membayar duit pendahuluan bagi bolehkan Watie beli kereta Toyota Wish.. Tup-tup benda yang lain pula berlaku.. ‘Kita beri bunga pada dia, dia baling tahi pada kita’ mungkin itu kata-kata yang sesuai untuk Hana..hehehe..

“Ketika itu, saya pernah beritahu dia untuk trade in kereta tersebut (kerana tidak mampu bayar) dengan sebuah Toyota Camry. Malah jika dia trade in kereta tersebut, siap dapat cash RM2,000 lagi, cukup untuk dia baiki atau bayar workshop if kereta ada problem”

“Saya banyak travel (menetap sekejap di Australia) ketika itu dan bila pulang, saya dapat tahu dia dah kahwin dan sudah ada Harrier. So saya pun anggap dah settle semua ini, mungkin dia sudah jual Wish dan beli Harrier,” jelas Hana sambil menjelaskan dia hanya tahu mengenai situasi bankrup tersebut apabila gagal melalui imigresen ketika mahu pergi ke Singapura..

Apapun, Hana sangat lega bila perkara ini sudah setel.., itulah orang cakap baik tu biar bertempat.. Tak pasal-pasal jadi mangsa keadaan.. Ni nasib baik dapat menang kes.

Contact Form

Name

Email *

Message *