Kelebihan-Kelebihan Yang Patut Ketahui Bagi Wanita Berpunggung Besar???






Kelebihan Wanita Berpunggung Besar | Bila tengok Je wanita Berpunggung Besar Ada Je Tanggapan Yang Orang Buat.. Ada Yang anggap Ianya Seksi Ada Jugak Yang Kurang Berkenan, Ada Jugak wanita Yang Kurang Keyakinan Diri kerana Memiliki Punggung Yang Besar. Tetapi Tahukah Anda Wanita Berpunggung Besar Banyak Kelebihanya mereka Dikatakan Akan Melahirkan  Anak Yang Lebih Bijak??
Tak Percaya?? Menurut Satu Kajian penylidikan  lemak berlebihan di bahagian  paha dan punggung menyumbang kepada perkembangan otak bayi semasa Tempoh penyusuan Badan.
Profesor Will Lassek, seorang pakar epidemiologi kesihatan awam dari universiti yang mengetuai penyelidikan itu berkata:
Kajian ini menunjukkan bahawa wanita berpunggung besar Mudah melahirkan anak yang pintar Berbanding wanita Yang Berbadan Kecil . Hal ini Berlaku Kerana mereka memberikan pengambilan lemak omega-3 yang cukup pada anak, dan berkaitan dengan perkembangan otak mereka.
kebaikan pungung besar
Menurut Seorang profesor yang telah menerbitkan penemuannya dalam sebuah buku Why Women Need Fat, lemak ini hilang apabila wanita menyusu. Mungkin Lemak Ini Yang Banyak Terkumpul Di Bahagian punggung Mereka, Wanita yang menyusukan bayi biasanya kehilangan setengah kg lemak Dalam sebulan.
David Bainbridge, seorang ahli biologi pembiakan di Universiti Cambridge yang juga telah mengkaji bentuk badan wanita, berkata penemuan terbaru boleh menjelaskan mengapa lelaki Suka  mencari wanita Berpunggung Besar seperti penyanyi Jennifer Lopez Atau kim kardashian ?  ia adalah kerana Bukan Saja Seksi Tapi anak-anak mereka mungkin akan menjadi Bijak pandai Suatu Hari Nanti.
punggung besar seksi
Bukan Itu Saja
1. Tahap kolestrol rendah & risiko diabetes rendah
Dalam satu kajian yg dibuat kepada 16000 wanita, menunjukkan mereka Yang Berpunggung Besar cenderung mempunyai kolestrol rendah. Kajian ini juga menunjukkan perbezaan ketara bahawa mereka yang berpunggung besar mampu menghasilkan hormon metabolisme gula lebih tinggi dari mereka yang berpunggung kecil.
Jangan Pikir Besar sebab Banyak Lemak Tapi Sebenarnya kurang masalah Diabetes & Jantung.. tau!
2. Hormon Leptin tinggi
Hormon leptin berfungsi mengawal berat badan dan dinopectina. Hormon ni juga bersifat anti-radang, anti-diabetes..So Sebab tuh La Punggung Je besar tapi Badan Tetap Slim..
~Hebat Kan Jadi Berbanggalah kalau Memiliki Punggung Yang Besar Wahai wanita =)

Contact Form

Name

Email *

Message *